Przedszkole Nr 5 w Sieradzu funkcjonuje jako jednostka budżetowa samorządu terytorialnego. Organem prowadzącym jest Gmina Miasta Sieradza. Nadzór pedagogiczny sprawuje Kuratorium Oświaty w Łodzi Delegatura w Sieradzu.
Placówka funkcjonuje przez cały rok szkolny, od poniedziałku do piątku w godzinach 6.30-16.30, z wyjątkiem przerwy wakacyjnej ustalonej z organem prowadzącym. Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział złożony z dzieci zgrupowanych według zbliżonego wieku, z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań i uzdolnień. Przedszkole jest placówką 5-cio oddziałową.
W pracy z dziećmi stosujemy innowacyjne metody dydaktyczne:
- "Dziecięcą matematykę" - E. Gruszczyk - Kolczyńskiej,
- techniki C. Freineta,
- metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
- gimnastykę twórczą- metoda K. Orffa, R. Labana,
- "Nazywanie świata" – odimienną naukę czytania I. Majchrzak,
- metodę "pedagogiki zabawy" - rozwijającą aktywność twórczą dziecka,
- metodę projektu,
- treningi relaksacyjne,
- Kinezjologię Edukacyjną Denisona,
- elementy "Metody Dobrego Startu" wg Marty Bogdanowicz.
Wizja Przedszkola
Dewizą naszej pracy jest to, że każdy dzień w przedszkolu powinien być ciekawy i inny od poprzedniego. Pragniemy, aby nasi wychowankowie z radością przychodzili do przedszkola
i utożsamiali się z literacką postacią Misia Uszatka zapominając
o rozstaniu z rodzicami. W atmosferze integracji uczymy szacunku, życzliwości, akceptacji siebie i innych.
Rodzice wychowanków są naszymi sprzymierzeńcami
i sojusznikami w procesie wychowawczo – dydaktycznym. Jesteśmy współpartnerami w dążeniu do celu jakim jest dobro dziecka. Priorytetem naszej działalności jest bezpieczeństwo, akceptacja i poszanowanie praw naszych wychowanków. Pragniemy doskonalić jakość pracy naszego przedszkola poprzez rozpoznawanie potrzeb środowiska oraz poszukiwanie nowatorskich metod pracy z dziećmi.
Misja Przedszkola
Nasze przedszkole zapewnia wszechstronny, bezpieczny i radosny rozwój wszystkim swoim wychowankom. Traktujemy każde dziecko podmiotowo i indywidualnie. Przygotowujemy je do przeżywania sukcesów, ale i do radzenia sobie z porażkami. Sięgamy do strefy najbliższego rozwoju dziecka, uczymy poprzez zabawę. Nasze działania ukierunkowane są na rozwinięcie umiejętności uczenia się, czyli przygotowania dzieci do korzystania z własnego potencjału umysłowego. Wprowadzamy dziecko w system pożądanych zachowań, uczymy prawidłowych postaw funkcjonowania w grupie w oparciu o wzmocnienia pozytywne (nagrody). Nad rozwojem dzieci czuwa wykwalifikowana, kompetentna
i zaangażowana kadra, stosująca innowacyjne metody
i narzędzia pracy.
Koncepcja pracy opiekuńczo - wychowawczo - dydaktycznej powstała w oparciu o teorię autorstwa Lwa Wygotskiego. Wygotski uważał, że prawdziwa edukacja nie polega na samym przyswojeniu określonej wiedzy, ale na rozwijaniu u dzieci umiejętności uczenia się. Zdolność dziecka do jasnego i kreatywnego myślenia, planowania, realizowania tych planów
i komunikacji jest o wiele ważniejsza od wiedzy jako takiej. Przyswajanie wiedzy będzie bowiem łatwiejsze dla dzieci, jeśli będą wiedzieć jak się uczyć. Sugerował, że nową wiedzę najlepiej zdobywa się w tzw. "strefie najbliższego rozwoju". Obejmuje ona zadania, które nie mogą być wykonane przez dziecko samodzielnie, ale są w stanie im sprostać z niewielkim wsparciem osoby bardziej doświadczonej. W miarę zdobywania nowych umiejętności "strefa najbliższego rozwoju" rozszerza się na coraz bardziej skomplikowane zadania.
Więcej informacji na naszej stronie Internetowej